Voor veel bedrijven is een 24/7 klantenservice onmisbaar. Vooral de installatietechniek is een hectische branche die veel te maken krijgt met onverwachte storingen. Ook rioolbedrijven moeten altijd bereikbaar zijn om klanten goed van dienst te kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan een verstopte afvoer of een lekkage die zo snel mogelijk verholpen moet worden. Goed klantcontact en een optimale bereikbaarheid zijn daarbij essentieel. Maar waar moet je als bedrijf over beschikken om je klantcontact goed af te handelen en wanneer kun je het beste een externe partij inschakelen? In deze blog vertellen we je hier alles over.
Waar moet je goed op letten?
1. Website is de basis van jouw 24 7 klantenservice
Allereerst is het belangrijk dat je beschikt over een goede basis. Dat begint met de online zichtbaarheid van je bedrijf. Vooral in een branche met veel concurrentie is het extra belangrijk om veel aandacht aan je website te besteden en online goed zichtbaar te zijn. Jouw website is de basis van je 24/7 klantenservice en moet dus alle informatie over je producten en/of diensten goed weergeven. Wanneer je zelf geen tijd of onvoldoende kennis hebt voor het inrichten van je website, dan is het zeer raadzaam om dit uit te besteden. Een externe partij kan helpen om de juiste zoekwoorden te verwerken op je website en deze zo in te richten dat jij bovenaan in Google verschijnt.
2. Laat klanten niet te lang wachten
Zorg ervoor dat je goed en altijd bereikbaar bent voor klanten. Dat doe je door meerdere mogelijkheden te bieden voor klanten om hun vragen te stellen. Via de website kun je klanten heel eenvoudig via een chatfunctie of contactformulier online een vraag laten stellen. Ook WhatsApp biedt een uitkomst, vooral doordat je niet direct een reactie hoeft te versturen wanneer je op dat moment in een meeting zit of bij een klant bent.
3. Telefoonservice uitbesteden: onderzoek de mogelijkheden
Wanneer je je klanten niet goed te woord kan staan of merkt dat je door drukte klanten misloopt, dan kan een virtual assistant de perfecte oplossing bieden. Een VA verdiept zich in jouw bedrijf en neemt ruim de tijd om jouw klanten goed verder te helpen. Een 24/7 klantenservice via een VA kan bovendien een stuk voordeliger zijn, omdat je geen personeel in dienst hoeft te nemen. Deze constructie brengt dus direct geld in je laatje en zorgt ervoor dat je nooit meer klanten misloopt. Een ander groot voordeel is dat je zelf bepaalt wanneer je doorschakelt of wanneer je op een rustig moment zelf de telefoon opneemt. Een flexibele manier van werken die ingezet kan worden op drukke momenten of wanneer je bedrijf aan het groeien is.
24 7 bereikbaar bij storingen en calamiteiten
Voor alle bedrijven die te maken hebben met storingen en calamiteiten kan een virtual assistant een uitkomst bieden en leiden tot een flinke kostenbesparing. Bij brandmeldingen, medische spoedgevallen of een stroomstoring moet er snel gehandeld worden. Een virtual assistant kan je klanten blijven voorzien van antwoorden op inhoudelijke vragen en kleine problemen eventueel al oplossen. Daarnaast betaal je naast een klein basis abonnement alleen wanneer jouw klanten door een VA te woord worden gestaan, in tegenstelling tot personeel dat je doorbetaalt. Dit principe wordt ook wel ‘pay-per-use’ genoemd.
24/7 telefoonservice uitkomst bij storingen en calamiteiten

Voor alle bedrijven die te maken hebben met storingen en calamiteiten kan een virtual assistant een uitkomst bieden en leiden tot een flinke kostenbesparing. Bij brandmeldingen, medische spoedgevallen of een stroomstoring moet er snel gehandeld worden. Een virtual assistant kan je klanten blijven voorzien van antwoorden op inhoudelijke vragen en kleine problemen eventueel al oplossen. Daarnaast betaal je naast een klein basis abonnement alleen wanneer jouw klanten door een VA te woord worden gestaan, in tegenstelling tot personeel dat je doorbetaalt. Dit principe wordt ook wel ‘pay-per-use’ genoemd.
Klantenservice 24 7
Met Voice of Secretary ben je dag en nacht bereikbaar. We nemen niet alleen de telefoon voor je op, maar kunnen ook jouw klanten te woord staan via de chat, mail en WhatsApp. Of je nou een ZZP'er bent die één dag in de week niet de telefoon op wil nemen of op zoek bent naar een customer service team dat jouw webshop chat opvangt. Ook voor storingen en calamiteiten passen wij onze dienstverlening volledig op jouw bedrijf aan en handelen we actuele vragen af via jouw protocol. Wil je niet langer klanten mislopen en je volledig focussen op jouw core business? Neem dan vrijblijvend contact met ons en informeer naar onze aantrekkelijke prijzen.