1 september 2021

Volledig focussen op patiënten dankzij telefoonservice

Klantverhaal Marc Alsemgeest

In het kort:

  • Branche: sportgeneeskunde
  • Gevestigd in: Gouda
  • Klant van Voice of Secretary sinds: 2018
  • Interview met: Marc Alsemgeest, sportarts voor SMA Midden Holland

Marc Alsemgeest is sinds 2001 sportarts voor SMA Midden Holland. Hij heeft een zelfstandige praktijk in Gouda waar hij twee dagen in de week werkt. Naast zijn eigen praktijk werkt Marc ook nog twee dagen als sportarts in een kliniek in Maastricht. Sinds 2018 besteedt hij voor zijn praktijk in Gouda al zijn telefoonverkeer en agendabeheer uit aan Voice of Secretary. Onlangs spraken we hem over zijn ervaringen met onze telefoonservice.

Telefoonverkeer uitbesteden geeft rust

“Doordat al mijn telefoonverkeer via Voice of Secretary loopt, kan ik mij tijdens de behandelingen volledig focussen op de patiënt. Er zit altijd iemand paraat om de telefoon op te nemen en afspraken in te plannen. Dat geeft mij enorm veel rust! En als er iemand teruggebeld moet worden, dan wordt dit altijd netjes doorgegeven en overlegd. Voor mij is dit dus de perfecte oplossing”, vertelt Marc. Inmiddels is Marc 20 jaar werkzaam in de sportgeneeskunde. In het verleden was hij onder andere actief als begeleidend arts voor het Nederlands Heren Volleybalteam, FC Dordrecht en het nationaal Heren Futsal Team. Tegenwoordig focust hij zich meer op recreatieve sporters en helpt hen bij blessures die zijn ontstaan tijdens het sporten. Daarnaast doet hij ook preventief sportmedisch onderzoek. Marc: “Er zijn veel sporters die graag preventief lichamelijke problemen en blessures willen voorkomen. In dat geval kan ik een volledig lichamelijk onderzoek doen waarbij ik een hartfilmpje (ECG) maak, een longfunctietest uitvoer en zo nodig patiënten een inspanningstest laat doen.”  

“Doordat al mijn telefoonverkeer via Voice of Secretary loopt, kan ik mij tijdens de behandelingen volledig focussen op de patiënt. Er zit altijd iemand paraat om de telefoon op te nemen en afspraken in te plannen."

- Marc Alsemgeest, sportarts

Wachttijden zijn verleden tijd

Tot een jaar of 3 geleden was Marc sportarts binnen een ziekenhuis. Ook daar had hij een zelfstandige kliniek, maar al zijn telefoonverkeer werd toen geregeld via de receptie van het ziekenhuis. Marc: “Toen mijn praktijk nog gevestigd was in het ziekenhuis, had ik nogal eens de ervaring dat patiënten te lang in de wacht stonden. En dat heb ik zelf ook wel ondervonden op momenten dat ik naar de receptie belde. Dan duurde het minstens 5 minuten voordat ik überhaupt iemand sprak. Bij Voice of Secretary heb ik dat nog nooit meegemaakt, er wordt eigenlijk altijd meteen opgenomen! Daarnaast vind ik de tijden waarop Voice of Secretary bereikbaar is erg prettig. In het ziekenhuis gingen de dames van de receptie vaak om een uur of half 5 weg, terwijl patiënten ondertussen nog steeds probeerden te bellen.”

Gespecialiseerd sportarts 

Marc is gespecialiseerd in een aandoening van het onderbeen die ook wel Plantaris Hypertonie wordt genoemd. Hierdoor kunnen mensen problemen krijgen met hun knieën, kuiten, achillespees en voeten. Marc: “Plantaris Hypertonie is een aandoening die zich nogal frequent voordoet, maar helaas vaak niet wordt herkend. En dat komt mede doordat hier weinig aandacht aan wordt besteed tijdens de medische opleiding. Daarnaast is er in de literatuur ook weinig terug te vinden over dit onderwerp. Tijdens mijn opleiding kwam ik min of meer per toeval informatie tegen over deze aandoening. Ik heb mij hier toen verder in verdiept en ontdekte dat Plantaris Hypertonie in de praktijk een veelvoorkomende oorzaak is bij blessures aan het onderbeen. Dit was voor mij een belangrijke reden om me als sportarts hierin te specialiseren. Ik heb ook meegewerkt aan een behandelmethode, die vaak verrassend effectief is bij patiënten.” 

Keuze voor Voice of Secretary

“Toen ik mijn eigen praktijk in Gouda begon, zat ik al snel met de vraag hoe ik mijn telefoonverkeer moest regelen. Als sportarts moet ik mijn aandacht bij de behandeling kunnen houden en kan ik niet de hele dag telefoontjes opnemen en afspraken inplannen. Dus toen ben ik op zoek gegaan naar een telefoonservice. Voice of Secretary was een van de eerste dienstverleners die ik tegenkwam en waarmee ik contact opnam. Het eerste telefonische gesprek wekte meteen al veel vertrouwen. Ook qua kosten viel het mij enorm mee, waardoor ik snel besloot om een afspraak bij Voice op kantoor in te plannen. De aanwezige dames hebben toen van mij een instructie gekregen, en dat gaf mij alleen nog maar meer vertrouwen. Alles ging eigenlijk heel vlotjes, de dames pikten het snel op en tot de dag van vandaag loopt alles nog steeds soepel.”

Customer service bij Voice of Secretary

Kostenefficiënte oplossing

Marc heeft ook overwogen om een vaste telefoniste aan te nemen, maar heeft hier uiteindelijk niet voor gekozen. Marc: “Je zou natuurlijk iemand in vaste dienst kunnen nemen, maar dan kom je qua kosten een stuk hoger uit. Je hebt dan altijd de kans dat iemand op verschillende momenten van de dag niks te doen heeft, terwijl je de uren wel moet uitbetalen. Bij Voice Voice of Secretary worden alleen de kosten per contactmoment doorberekend. Wordt er niet gebeld, dan betaal je alleen een basisbedrag aan abonnementskosten. Financieel gezien is dit dus een stuk praktischer.”

Steuntje in de rug tijdens coronaperiode

Tijdens de coronaperiode zocht Marc naar een manier om ondernemers en de lokale middenstand een steuntje in de rug te geven. “Ik kwam 1,5 jaar geleden een bedrijf tegen waar ik redelijk gemakkelijk aan een grote hoeveelheid tulpen kon komen. Toen vroeg ik mij af, welk bedrijf is eigenlijk van groot belang voor mij? En toen dacht ik aan Voice of Secretary. Ik heb daarom onder andere aan hen een bloemetje gestuurd. Op deze manier steun je elkaar toch een beetje in een moeilijke tijd. Daarnaast is het gewoon een blijk van waardering! Marc zegt dat hij blij is met de dienstverlening van Voice of Secretary en in de toekomst hier gebruik van blijft maken.

SMA Midden Holland is bereikbaar via 0182-711415 of www.smamiddenholland.nl

Robin
1 september 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram