Online hulp chat 24/7 nodig?


De behoefte naar chat support groeit. Wij denken met je mee zodat klanten makkelijk in contact komen met jouw organisatie of stichting. Of dit nou bellen of chatten is, onze assistenten kunnen aan alles bijdragen: zo kan jouw klant altijd hun verhaal kwijt.

Iedereen kan hun verhaal kwijt

Een chat is niet bedoeld als vervanging van andere services, chatten is bedoeld om de klant meer mogelijkheden te geven naast alleen een telefoonnummer waar jouw bedrijf op te bereiken is.

Aanvulling op klantcontact

Een online chat functie als extra klantenservicemiddel een goede service en toevoeging aan het klantcontact naast een hulplijn. Met onze chat support service bieden wij niet alleen maandag t/m vrijdag maar ook in het weekend en op feestdagen, dag en nacht iemand die naar het verhaal van de klant kan luisteren.

Of het nou bellen of chatten is, de klant krijgt altijd een deskundige aan de lijn die kan helpen met hun gedachten.

De toegevoegde waarde van een livechat

Volgens een onderzoek van Forrester verlaat 57% van de klanten een website (en mogelijke aankoop) verlaat als de klant ergens mee zit en ze niet snel een antwoord krijgen op hun vragen. Een kleine pop-up chat kan dit voorkomen.

Uit ditzelfde onderzoek blijkt ook dat 73% van de klanten erg tevreden was met chatgesprekken, tegenover slechts 44% tevredenheid met telefonisch contact.

Voordelen van chat voor klanten

  • Sneller antwoord op een korte vraag;
    Niet in de wacht staan;
    In vergelijking met mailen, voelt het bij een chat dat je meer kan vertellen omdat het contact vlot is. Bij mailen duurt het vaak langer voor een antwoord dan chatten
    Geen (lang) keuzemenu voordat je contact hebt met een medewerker;

  • Sneller antwoord op een korte vraag;
    Niet in de wacht staan;
    In vergelijking met mailen, voelt het bij een chat dat je meer kan vertellen omdat het contact vlot is. Bij mailen duurt het vaak langer voor een antwoord dan chatten
    Geen (lang) keuzemenu voordat je contact hebt met een medewerker;

  • De klant hoeft niet over te schakelen van middel tot middel, je kan achter je laptop blijven om een gesprek te starten en je hoeft dus niet de telefoon te pakken;
    Een chat is gratis hulp, aan een telefoongesprek zitten vaak nog belkosten;
    Praten via chat is een minder grote stap dan bellen.

15 dagen gratis 
proefperiode

Geen eenrichtingsverkeer

Vaak doen bedrijven al aan schriftelijk contact, denk hierbij aan een website of nieuwsbrief: deze middelen werken erg goed maar is voornamelijk eenrichtingsverkeer.

Beide kanten kunnen hun verhaal doen. Bij chatgesprekken heb je als bedrijf schriftelijk snel contact met de klant, dit is voor beide kanten efficiënt en makkelijk.

Voordelen van chat voor jouw bedrijf

Maar naast voordelen voor klanten, heeft het ook voordelen voor jouw bedrijf:

Livechat is een extra communicatiemiddel dat gezien wordt als erg intiem, men chat namelijk ook met een beste vriend. Het verhoogt hierdoor de loyaliteit aan jouw bedrijf;
Tijd-behoefte: een livechat gaat sneller dan bellen, je kan dus meer vragen antwoorden per uur. Daarnaast kan een werknemer ook meerdere chats tegelijk open hebben.
Bellen en chatten kan hand in hand gaan, je kan een bel-gesprek aannemen en tegelijkertijd ook chatten indien daar behoefte aan is.

Niet alleen een luisterend oor: bereik een nieuwe doelgroep met een livechat

Uit een onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction blijkt dat de 89% van de ondervraagde jongeren (18 tot en met 30 jaar) eerder een berichtje stuurt dan bellen.

Een reden hiervoor is dat jongeren zo goed kunnen nadenken over wat ze willen zeggen en simpelweg gewoon minder gewend zijn aan bellen in vergelijking met de oudere generaties.

Bel angst

38% van deze jongeren vindt het zelfs eng om te bellen, dit fenomeen heet ook wel bel angst en komt voornamelijk alleen voor bij de jongeren. Door een livechat als klantenservicemiddel, kan je sneller een gesprek hebben met jongeren.

Neem contact met ons op
Agendabeheer secretaresse 3 bij Voice of Secretary

Welke chat-applicaties zijn er?

Natuurlijk is het belangrijk dat je de juiste chat-applicatie uitkiest. Daarom hebben wij de vier populairste chat-applicaties op een rij gezet die gebruikt kunnen worden als hulplijnen:

  • WhatsApp
    WhatsApp is verreweg de meest populaire chat-applicatie met maar liefst 1,5 miljard actieve gebruikers per maand. WhatsApp wordt voornamelijk gebruikt voor privégesprekken, maar steeds meer bedrijven zien de mogelijkheden van WhatsApp Business. Voor WhatsApp is er wel een telefoonnummer nodig.

    Hierbij kun je als bedrijf een bedrijfsprofiel aanmaken met informatie zoals openingstijden en contactinformatie.

  • Facebook Messenger
    Facebook Messenger is een applicatie die automatisch geïnstalleerd wordt als je de Facebook-app installeert. Daarnaast heeft bijna iedereen een (professioneel) Facebook-profiel, waardoor het bereik van Facebook Messenger groot is.

  • Apple Business Chat
    Apple Business Chat is sinds 2018 beschikbaar en werkt uitsluitend met iMessage op alle Apple-devices. Het grote voordeel van Apple Business Chat is dat het al geïnstalleerd zit op iedere iPhone, iPad of Macbook. Hierdoor hoef je geen extra app te downloaden en installeren.

    Ook heeft Apple Business Chat diverse integraties met andere applicaties, zoals Maps en Safari.

  • Kortom,
    Er zijn talloze mogelijkheden om livechats als extra hulplijnen toe te passen binnen jouw bedrijf. Het is een laagdrempelige manier van contact maken met klanten en levert vaak een hogere klanttevredenheid op.


Artificial Intelligence livechats

Elk bedrijf heeft tegenwoordig een website en social media pagina’s, maar hoe weet je nu of je bezoekers geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst? Wat als je al kan helpen als de hulpverleners chatbots zijn? Dit is waar Artificial Intelligence livechats als hulpverleners een rol spelen.

Wat doen chatbots precies?

Elke bezoeker die op je website terecht komt, heeft een bepaalde zoekopdracht. Een chatbot kan helpen met het vinden van de juiste informatie door middel van gesprekken die worden gevoerd in een chatvenster. Dit is geheel automatisch en anoniem.


Chatbots leren van jou(w klanten)

Je installeert de chatbot op je website. De bezoeker krijgt dan direct een berichtje in het chatvenster dat hij/zij aan kan klikken. Je chatbot kan ingesteld worden met een aantal aangeleerde antwoorden, als het te moeilijk wordt voor de chatbot kan er altijd nog doorgeschakeld worden met een echte medewerker.

Daarnaast leert de chatbot van voorgaande gesprekken, om in de toekomst veel onafhankelijker kan chatten.


Elke klant kan een verhaal delen met onze services

Of de klant nou alleen wilt praten of hulp nodig heeft: onze assistenten hebben deskundige kennis van een hoop onderwerpen en gebruiken hun hart en ziel in gesprekken. Wij praten met klanten vanuit het perspectief van jouw bedrijf.

Betrouwbaar
Of de klant nou alleen wil praten of hulp nodig heeft: onze assistenten hebben deskundige kennis van een heleboel onderwerpen en gebruiken hun hart en ziel in gesprekken. Wij praten met klanten vanuit het perspectief van jouw bedrijf.

Wij ondersteunen jouw bedrijf met hulplijnen, e-mail, chatten en meer. Wij verwerken elk chatgesprek vertrouwelijk en zorgen dat er betrouwbare informatie wordt doorgegeven aan jouw klanten. Ook luisteren we echt naar de wensen van jouw klanten zodat elke klant een goed gesprek heeft, ze hun hart luchten en hulp krijgen wanneer ze hulp zoeken.

Altijd bereikbaar met Voice of Secretary

Niet alleen maandag t/m vrijdag zorgen wij voor een luisterend oor, bij ons kan je erop vertrouwen dat het klantcontact niet alleen maandag t/m vrijdag maar maandag t/m zondag, dag en nacht lekker gaat.

Deskundig
We zorgen ervoor dat we genoeg weten over het onderwerp waar jouw bedrijf om draait, zo kunnen we klanten dag en nacht adviseren en vertellen wat ze nodig hebben. Al onze medewerkers zijn een ervaringsdeskundige als het gaat om klantcontactkanalen.

Reviews

Joris Beltman
Voys
Bellende klanten zijn klanten die direct tot actie willen overgaan. Daarom is het belangrijk om je telefonie optimaal in te richten.
Een antwoordservice is daarmee zoveel meer dan een voicemail Voice of Secretary is hiervoor een geschikte keuze.
Karin Hermelink
De Zaak Hermelink
Sinds enkele jaren hoef ik zelf geen telefoontjes meer op te nemen, niet meer te bellen achter het stuur en me geen zorgen meer te maken over een vlekkeloos agendabeheer. Kortom: Ik zou niet meer zonder kunnen.
Jorn Kielman
CEO, ABC Clinic
Door de samenwerking met Voice of Secretary is de bereikbaarheid en het servicelevel van ABC Clinic op een hoog niveau gekomen voor (potentiele) cliënten. Conclusie is dat we als privékliniek niet meer zonder hun diensten kunnen.
Bekijk meer reviews
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram