Na het achterlaten van je contactgegevens zit je nergens aan vast, maar we moeten je wel waarschuwen: de kans is groot dat je voortaan niet meer zonder ons kunt. Laat ons weten waarmee wij je van dienst kunnen zijn en binnen één dag zullen we contact met je opnemen. Als je nog sneller geholpen wilt worden, kun je ook telefonisch contact met ons opnemen.
Een online chat functie als extra klantenservicemiddel een goede service en toevoeging aan het klantcontact naast een hulplijn. Met onze chat support service bieden wij niet alleen maandag t/m vrijdag maar ook in het weekend en op feestdagen, dag en nacht iemand die naar het verhaal van de klant kan luisteren.
Of het nou bellen of chatten is, de klant krijgt altijd een deskundige aan de lijn die kan helpen met hun gedachten.
Volgens een onderzoek van Forrester verlaat 57% van de klanten een website (en mogelijke aankoop) verlaat als de klant ergens mee zit en ze niet snel een antwoord krijgen op hun vragen. Een kleine pop-up chat kan dit voorkomen.
Uit ditzelfde onderzoek blijkt ook dat 73% van de klanten erg tevreden was met chatgesprekken, tegenover slechts 44% tevredenheid met telefonisch contact.
Vaak doen bedrijven al aan schriftelijk contact, denk hierbij aan een website of nieuwsbrief: deze middelen werken erg goed maar is voornamelijk eenrichtingsverkeer.
Beide kanten kunnen hun verhaal doen. Bij chatgesprekken heb je als bedrijf schriftelijk snel contact met de klant, dit is voor beide kanten efficiënt en makkelijk.
Maar naast voordelen voor klanten, heeft het ook voordelen voor jouw bedrijf:
Uit een onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction blijkt dat de 89% van de ondervraagde jongeren (18 tot en met 30 jaar) eerder een berichtje stuurt dan bellen.
Een reden hiervoor is dat jongeren zo goed kunnen nadenken over wat ze willen zeggen en simpelweg gewoon minder gewend zijn aan bellen in vergelijking met de oudere generaties.
38% van deze jongeren vindt het zelfs eng om te bellen, dit fenomeen heet ook wel bel angst en komt voornamelijk alleen voor bij de jongeren. Door een livechat als klantenservicemiddel, kan je sneller een gesprek hebben met jongeren.
Natuurlijk is het belangrijk dat je de juiste chat-applicatie uitkiest. Daarom hebben wij de vier populairste chat-applicaties op een rij gezet die gebruikt kunnen worden als hulplijnen:
Elk bedrijf heeft tegenwoordig een website en social media pagina’s, maar hoe weet je nu of je bezoekers geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst? Wat als je al kan helpen als de hulpverleners chatbots zijn? Dit is waar Artificial Intelligence livechats als hulpverleners een rol spelen.
Elke bezoeker die op je website terecht komt, heeft een bepaalde zoekopdracht. Een chatbot kan helpen met het vinden van de juiste informatie door middel van gesprekken die worden gevoerd in een chatvenster. Dit is geheel automatisch en anoniem.
Je installeert de chatbot op je website. De bezoeker krijgt dan direct een berichtje in het chatvenster dat hij/zij aan kan klikken. Je chatbot kan ingesteld worden met een aantal aangeleerde antwoorden, als het te moeilijk wordt voor de chatbot kan er altijd nog doorgeschakeld worden met een echte medewerker.
Daarnaast leert de chatbot van voorgaande gesprekken, om in de toekomst veel onafhankelijker kan chatten.